- INTRODUCCIÓN-
O tenis de mesa é un deporte que se disputa entre dous xogadores ou duas parellas. É un deporte olímpico dende Seúl 1988, e o deporte con maior número de practicantes, con 40 millóns de xogadores competindo en todo o mundo. Consiste en un deporte de oposición que se realiza nunha mesa de xogo, separando os campos por unha rede, con dous xogadores coas súas respectivas raquetas e unha bola que hai que pasar ao campo contrario despois de golpear a mesa. Pérdese o tanto cando non se pasa a bola ao campo contrario.
- REGULAMENTO, INSTALACIÓN E MATERIAL-
Unha vez que vimos o que é o tenis de mesa vamos a ver o que necesitamos para xogar a el de maneira profesional e ademais un regulamento básico que nos axudará a acabar de entender este deporte. En primeiro lugar vamos a ver todo o material que necesitamos para practicalo:
- Mesa: A mesa será rectangular con un largo de 2,74m por 1,525m de ancho e estará situada nun plano horizontal a 76 cm do suelo. Esta superficie será de un color oscuro, uniforme e mate e terá que proporcionar un rebote de 23 cm deixando caer a bola dende unha altura de 30cm.
Pelota: a pelota será esférica con 40 mm de diámetro e 2,7g de peso. Ademáis estará feita de celuloide ou outro material plástico similar, blanco o naranja, y mate.
Raqueta/Pala: ten 13cm de diámetro e está composta de madeira e dúas láminas de goma de diferente cor, un lado será negro e outro vermello.
Rede: a rede co seu sistme de suspensión deberá ter 183cm de largo e o borde superior en toda a súa lonxitude deberá ter 15.25cm sobre a superficie de xogo.
Unha vez falamos do material e instalacións básicas que necesitamos para practicar este deporte vamos a meternos polo miúdo no seu regulamente e esplicar claramente as súas normas:
* Para unha maior aclaración do regulamento vamos a separalo por partes ou apartados para clasificar cada parte do xogo*
- O saque ou servicio
- A pelota debe comezar descansando na palma aberta do xogador que vai realizar o saque.
- Este mismo lanzará a pelota de forma vertica sin aplicar efecto un mínimo de 16cm tras saír da súa palma para despois caer e ser golpeada sin tocar nada.
- Cando a pelota esté descendendo o sacador impactará a pelota de forma que golpee primeiro no seu campo e logo no campo rival ( en dobres é preciso que a pelota golpee en diagonal, e dicir, bota no noso campo dereito e logo no campo dereito do rival e así sucesivamente en todos os saques).
- E obligación do xogador realizar un saque correcto para que os árbitros o poidan evaluar e dar o seu visto o bon ou polo contrario dar o saque como malo.
- Se o arbitro considera que o saque non cumple todo o especificado nas normas dará o saque como incorrecto.
- Orden de xogo
- En individuales e moi sinxelo, simplemento o sacador realiza o servicio e o xogador que recepciona fai unha devolución para continuar o xogo libremente.
- En dobres a cousa complicase un pouco máis, o punto ordénase de forma que en cada devolución que vamos facer o rival golpeará solo un da parella alternativamente, e dicir, non podemos entrar en xogo en dúas devolucións consecutivas senon que unha vez que realizamos a nosa, a seguinte será efectuada pola nosa parella.
- Anulación
- A xogada será anulada se a pelota toca o conxunto da rede sempre e cando o servicio ou devolución sea correcto.
- Si se efectua o servicio cando a outra parexa non está preparada sempre e cando o receptor e a sua parexa non intenten tocar a bola.
- Se a o facer un servicio ou unha devolución se incumplen as normas por algo que sae do control do xogador.
- Se o arbitro asistente interrumpe o xogo.
- Tantos
A menos que a xogada sexa anulada o xogador gañará un tanto cando:
- O oponente faga un mal servicio
- Cando un oponente non fai unha devolución correcta
- Se tras unha devolución ou un saque a pelota toca calquera cousa que non sea o conxunto da rede antes de ser golpeada por un oponente.
- Cando a pelota pasa por encima do seu campo ou máis ala da linea de fondo sen haber tocado o seu campo, tras ser golpeada por un oponente.
- Se un oponente obstruye a pelota
- Se un oponente golpea a pelota dúas veces consecutivas de forma deliberada
- Se un oponente golpea a pelota con un lado da folla da raqueta cuxa superficie non cumple os requisitos.
- Se un oponente ou calquera cousa que vista ou leve move a superficie de xogo
- Se un oponente toca a superficie de xogo ca man libre
- Se en dobles un oponente golpea a pelota fora do orden establecido
- Xogo
Gañará o xogo o primeiro xogador ou parexa que primeiro faga 11 tantos excepto cando ambos xogadores ou parexas consigan 10 tantos. Neste caso gañará o equipo que primeiro faga unha diferencia de 2 tantos.
- Partido
Un partido disputarase ao mellor de calquer número impar de xogos.
- TÉCNICA-
O tenis de mesa está caracterizado por se un xogo moi rápido e ter que executar un gran número de golpes a gran velocidade, isto sumado a que as dimensións da mesa son bastante pequenas fai que teñamos que buscar golpeos para sorprender ao noso contrincante. Dentro deste deporte existe unha serie de golpeos que teñen a seguintes características:
- Topspin: Trátase de facer que a pelota xire cara adiante, e dicir, no mismo sentido da súa traxectoria. Consíguese ao tocar coa pala cara arriba e cara adiante, na superficie da pelota no momento de golpeala, sobre o centro da pelota.
2. Backspin: Denomínase así ao efecto de cortar a pelota no golpe. É un efecto de corte que fai que a pelota xire cara atrás. O xogador xera unha forza sobre a pelota provocando que a parte inferior da bola se mova na misma dirección na que se desplaza a bola.
3. Flip: Consiste en golpear a pelota con forza, colocando a pala por debaixo da misma, cando esta botou cerca da rede. Cabe mencionar que no flip clásico a pelota bota cerca da rede. Nesta técnica necesítase estirar de todo o brazo e situar a pala por debaixo da bola realizando un movimiento rápido de muñeca.
4. Bloqueo: É un movemento no que hai que deixa a pala inmóvil para devolver unha pelota enviada con forza polo rival. Chámaselle o golpe de contrataque por excelencia.
5. Loop: É o efecto que se lle da a pelota despois de ser cortada.
6. Loop flip: Implica mover a pala cara ambos lados para que o botar no campo rival cambie de dirección.
- TÁCTICA-
Todo xogador se prepara a través de un adestramento técnico- táctico polo que tanto él como o entrenador teñen que ter en conta os seguintes factores:
- Os nosos elementos fortes: Que elementos técnicos, que golpes e que accións adestradas sabemos utilizar con mayor acerto e calidade.
- Os nosos elementos débiles: Que elemetos técnicos, que golpes, e que accións adestradas sabemos utilizar con menos acerto e calidade.
- Os elementos fortes do contrario: Que elementos técnicos, que golpes e que accións adestradas observamos e confirmamos que realiza mellor o contrario e con unha calidade superior.
- Os elementos débiles do contrario: Que elementos tácticos, que golpes e que accións adestradas realiza con menor calidade e acerto o noso rival.
- Poder executar os nosos elementos máis fortes na maior cantidade de puntos.
- Non permitir que o contrario execute os seus puntos fortes.
- Tratar de non caer no xogo do rival: onde nosoutros teñamos que realizar os nosos elementos máis débiles debido a súa determinación ao longo do partido.
- Trazarnos un plan: para facer que o contrario execute os golpes mis débiles e levar o xogo alí donde nos conveña.
- E a máis importante de todas para facer a maioría de aspectos tácticos que sería. estudar as características do contrario, xa que é fundamental estudar os seus puntos débiles e fortes para saber cara onde temos que levar o partido e por onde podemos facer dano deportivamente ao noso contricante.
- Blibiografía -
https://ultm.org/el-plan-tactico-en-el-tenis-de-mesa/
https://www.juegoydeporte.com/deportes-individuales/tenis-de-mesa/
https://www.rfetm.es/documents/descargas/Reglamento_Tecnico_de_Juego_21-22.pdf
No hay comentarios:
Publicar un comentario